Ajatuksemme rekrytoinnista

Choicella me haluamme auttaa sinua tekemään yrityksesi rekrytoinnista strategista, tehokasta ja mitattavaa niin, että tämä aihe löytää itsensä jatkuvasti johtoryhmän asialistan tärkeimpien aiheiden joukosta.

HR ei ole tukifunktio vaan liiketoiminnan kovaa ydintä


Rekrytoinnin tunnistetaan laajasti olevan yrityksen menestymisen yksi tärkeimmistä tekijöistä, mutta tästä huolimatta siihen liittyvät panostukset tulevat liian usein jonon hännillä. HR:n mielikuvaksi on muodostunut vain kuluja aiheuttava tukifunktio, jolle on mahdotonta laskea ROI:ta tai yhdistää yrityksen ydinliiketoimintaan. Olemme saaneet kuitenkin todistaa myös tästä poikkeavia esimerkkejä, jotka löytyvät usein tämän maan huokuttelevimpien työnantajien joukosta, mutta myös erottuvat erinomaisella tuloksentekokyvyllään. Choicella me haluamme auttaa sinua tekemään yrityksesi rekrytoinnista strategista, tehokasta ja mitattavaa niin, että myös liiketoimintajohto kiinnostuu aiheesta eri tavalla kuin ennen. 

Työmarkkinat muuttuivat jo

Työnantaja-työnhakijamarkkinat ovat muuttuneet pysyvästi. Kilpailu osaajista kiihtyy entisestään ja sitä myötä myös rekrytoinnin on ollut välttämätöntä kehittyä. Rekrytointi on nähtävä ad hoc-ajattelun sijaan jatkuvana toimintona, jolle voi luoda suunnitelman, budjetin, vastuut ja toteutusmallit. Työnantajakuva kehittäminen on kriittinen osa kasvua. 

Moderni rekrytoija ymmärtää liiketoimintaa

Choicessa kyse ei ole työntekijävälityksestä, vaan kokonaisvaltaisesti rekrytointi- ja rekrytointimarkkinointiosaamisesta, jossa huomioidaan asiakkaan tarpeet ja luodaan sopivat ratkaisut. Ennen rekrytoinnin aloittamista on ymmärrettävä mihin laivaa ollaan ohjaamassa ja minkälaista osaamista sen ohjaamiseen vaaditaan. 

henkilö työnhaussa

Voimme auttaa sinua saamaan vastauksia ja näkökulmia mm. näihin kysymyksiin: 

  • Mikä on yrityksellesi paras kanava tavoittaa potentiaaliset hakijat?
  • Millainen on toimiva urasivu tai työpaikkailmoituksen konversioprosentti?
  • Miten parannan validioitujen hakijoiden määrää hakuprosessissa?
  • Kuinka kehitän rekrytoinnin läpimenoaikaa?
  • Miten muovaan ja luon mielikuvia yhtiöstämme ja siellä työskentelystä?
  • Mitä tarkoittaa rekrytoinnin laskennallinen kustannus ja kuinka siihen vaikutetaan?
  • Miten hakijakokemusta voi mitata ja analysoida? 
  • Miksi HR- ja markkinointianalytiikan oikeellisuus on tärkeää?
  • Kuinka tehdä parempaa sisäistä yhteistyötä?

Tarvitsetko apua rekrytointiin tai työnantajakuvan luomiseen? 

Jätäthän yhteistietosi lomakkeella ja otamme sinuun yhteyttää viimeistään kahden arkipäivän sisällä. 

Share This