Skip to content

Houkutteleva rekrytointiprosessi asiakkaan yrityskulttuurilla – Case Faros & Com

Houkutteleva rekrytointiprosessi asiakkaan yrityskulttuurilla – Case Faros & Com

Houkutteleva rekrytointiprosessi asiakkaan yrityskulttuurilla – Case Faros & Com

 

Faros & Com on tukee yksilöiden ja yritysten kasvua pedagogisesti suunniteltujen Growth Learning -palveluiden avulla. Yrityksen tavoite on luoda voittavia oppimiskokemuksia, jotka yhdistävät ja sitouttavat yksilöt ja yritykset toisiinsa.

Lähtötilanne 

Asiakkaallamme Faros & Comilla oli akuutti tarve toteuttaa kesän korvilla korvaushaku myyjän positioon. Rekrytoitava rooli ei ollut rekrytoinnin näkökulmasta helpoin, sillä se sisälsi tavoitteellista uusasiakashankintaa, joka on työnkuvana yleisesti haastava. 

"Asiakkaalle ja Choicelle syntyi laadukas yhteistyö hyvän keskustelun kautta."

Tavoite

Choice lähti rekrytoimaan asiakkaalle B2B-myyntiin erikoistunutta asiakkuuspäällikköä. Oikean osaajan lisäksi haluttiin välittää asiakkaan yrityksestä oikeaa mielikuvaa hakijoille sekä tavoittaa oikeita osaajakohderyhmiä rekrytointimarkkinoinnin avulla.

Osaajien tavoittaminen

Rekrytointi toteutettiin hybridinä, eli positiosta julkaistiin ilmoitus, jonka lisäksi tehtiin houkuttelutyötä LinkedInissä kontaktoimalla potentiaalisia kandidaatteja tehtävään. Ilmoitus julkaistiin asiakkaan oman sivuston lisäksi Choicen kanavissa, LinkedInissä sekä Duunitorissa.  Choice laati ilmoituksen lisäksi kampanjasivun, ja käynnisti mainoskampanjan tavoittamaan tehtävään sopivat kohdeyleisöt. 

Työnantajakuvalähtöinen rekrytointi

Alkukartoituksessa asiakkaan kanssa Choice ja toimitusjohtaja Juhana Lamberg keskustelivat siitä, millainen työnantaja Faros & Com on. Kartoitimme yhdessä, millä tavalla heitä tunnetaan osaajien keskuudessa, ja mikä yleensä saa osaajat kiinnostumaan heistä. Asiakas antoi paljon arvokasta taustatietoa heidän organisaatiostaan, ja keskustelimme myös yrityksen houkuttelutekijöistä. Totesimme, että yrityksen yhteishenki tulee välittyä ilmoituksessa ja position markkinoinnissa, joten se otettiin ensisijaisesti ilmoituksen sisällöntuotannossa huomioon. Choice kertoi asiakkaalle hakijalähtöisestä rekrytoinnista, ja siitä, mitä lisäarvoa se sekä hakijalle että organisaatiolle, ja koko rekrytointiprosessille tuottaa. Asiakkaan ja Choicen välille syntyi laadukas yhteistyö hyvän keskustelun kautta.

"Moni hakija innostui kommentoimaan, että ilmoituksesta välittyi hyvä organisaatiohenki ja yhteisöllisyys."

Lopputulos

Hakemuksia tuli positioon paljon ja niiden laatu oli erittäin hyvä. Markkinointikampanja onnistui tavoittamaan oikeita kohderyhmiä, ja ilmoitus vastasi organisaation kulttuuria ja viesti toivottua tunnelmaa. Lopputuloksena syntyi houkutteleva kokonaisuus joka keräsi kiitosta ja hyvää palautetta hakijoilta. Moni hakija innostui kommentoimaan, että ilmoituksesta välittyi hyvä organisaatiohenki ja yhteisöllisyys, joka houkutteli erityisesti laittamaan hakemusta. Oikea osaaja löytyi ilmoitushaun kautta.  

Toimitusjohtaja Juhana Lamberg:

“Yhteistyö oli sujuvaa ja prosessi eteni vauhdikkaasti. Sain tukea ja vastauksia aina kun oli tarvetta. Choice osasi myös esittää tärkeitä ja kiperiäkin kysymyksiä alkukartoituksessa ja haastoi meitä kertomaan, miksi juuri meille kannattaisi tulla töihin. Myös rekrytoitu osaaja on kehunut tapahtunutta prosessia.”

“Kampanjasivu jonka Choice suunnitteli, oli mainio. Sivu kertoi loistavasti yrityksestämme, meidän yrityskulttuurista ja tehtävästä, ja se todella erottui edukseen. Saimme hyödynnettyä omia kuvia sivulla ja sitä oli helppo jakaa niin somekanavissa kuin sähköpostitise. Aiemmin olimme julkaisseet ilmoitukset LinkedInissä. Myös oma henkilöstö innostui kehumaan kampanjaa ja miten se välitti meidän kulttuuria.”

Ota yhteyttä

Ville-Mikko Korkka

CEO

Tutustu