Skip to content

Petra Tiirikainen vauhdittaa osaajien houkuttelua ja brändin tunnettuutta Choicella

Revenue Growth & Marketing Lead -roolissa Petra auttaa asiakkaita houkuttelemaan ja sitouttamaan oikeat osaajat sekä kehittää Choicen markkinointia.

Petra Tiirikaisella on monipuolinen kokemus henkilöstöpalvelualalta ja markkinoinnin johtotehtävistä. Hän on ollut mukana brändiuudistuksissa, markkinoinnin ja myynnin yhteistyön kehittämisessä sekä työnantajabrändien rakentamisessa. Petra yhdistää kokemuksensa Revenue Growth & Marketing Lead -roolissaan, jossa hän keskittyy siihen, miten asiakkaat voivat houkutella, sitouttaa ja aktivoida osaajia, samalla kun hän kehittää Choicen tunnettuutta ja palveluiden kysyntää.

Tutustu tarkemmin Petran näkemyksiin ja ajatuksiin rekrytoinnista, työnantajakuvasta ja työntekijäkokemuksesta! 👇

Miten sinä ja Choice kohtasitte? 

LinkedIn teki taikojaan. Kiinnostuin erityisesti Choicen erinomaisesta palvelukokonaisuudesta, jossa jokainen liiketoimintakriittinen osa linkittyy tiiviisti toisiinsa: tavoita, rekrytoi ja sitouta. Tunne yhteensopivuudesta vahvistui, kun tapasin Choicen osaavan ja tosi mukavan tiimin. 

Mitä Revenue Growth & Marketing Lead -rooli käytännössä tarkoittaa?

Roolissani Choicella yhdistän markkinoinnin ja myynnin voimat. Kasvatan näkyvyyttä, luon kysyntää ja autan asiakkaita ymmärtämään, miten työnantajabrändi ja työntekijäkokemus yhdessä mahdollistavat onnistuneita rekrytointeja ja vahvempaa liiketoimintaa. Teen myös asiakastyötä, jossa työnantajabrändien kehitys ja rekrytointimarkkinointi on keskiössä. 

Tavoitteena on, että rekrytointi ei ole vain avoimen paikan täyttämistä, vaan osa kokonaisvaltaista strategiaa, joka houkuttelee ja sitouttaa oikeat osaajat pitkällä tähtäimellä.

Kerro ammatillisesta taustasi ja vahvuuksistasi? 

Olen kartuttanut yli 10 vuoden kokemuksen henkilöstöpalveluista ja markkinoinnin rooleissa, niin asiakastyön kuin johtamisen tehtävissä. Olen suunnitellut ja jalkauttanut markkinoinnin ja työnantajabrändien strategioita sekä kehittänyt myynnin ja markkinoinnin toimia ja yhteistyötä.  Olen tehnyt myös rekrytointeja henkilöstökonsulttina.

Monipuolinen tausta auttaa näkemään, miten markkinointi ja rekrytointi toimivat yhdessä parhaalla tavalla asiakkaiden ja bisneksen hyväksi. Se, että pienessä ja ketterässä tiimissä jokainen panos merkitsee, tekee tästä erityisen motivoivaa.

Mitä teet kun et ole töissä?

Arki kuluu todella tavallisten asioiden ympärillä. Palautuminen tapahtuu perheen parissa, lenkkeillen ja hyvää sisältöä seuraten: sarjoja, elokuvia, podcasteja ja äänikirjoja. Ne antavat energiaa ja inspiraatiota sekä arkeen että työhön.

Millaisissa asioissa ja haasteissa voit auttaa asiakkaita? 

Kun puhumme työnantajabrändistä, usein ensimmäinen mielikuva on jotain staattista: maine, arvot ja lista eduista. Todellisuus on paljon moniuloitteisempi - ja kiinnostavampi! Työnantajakuva rakentuu jatkuvasti: työntekijöiden kokemuksista, kulttuurista ja siitä, miten uudet ihmiset rikastuttavat tiimiä. Ja tietenkin siitä, miten näistä viestitään ulospäin.

Vahvan työnantajamielikuvan keskiössä on avoimuus. Organisaation on uskallettava ensin tunnistaa ja sitten kertoa, millainen työympäristö oikeasti on: ei pelkästään sen vahvuudet, vaan myös haasteet ja mahdollisuudet.

Rohkeus kertoa, millaiset ihmiset organisaatiossa tyypillisesti viihtyvät ja kenelle ympäristö ei ehkä sovi, erottaa työnantajan kilpailijoista ja varmistaa, että oikeat ihmiset löytävät paikkansa. Näiden asioiden tunnistamisessa ja sanoittamisessa autan asiakkaita enemmän kuin mielelläni.

Millaisia muutoksia ajattelussa ja toiminnassa toivoisit näkeväsi työmarkkinoilla?

Nyt kun erinomaisia työnhakijoita on runsaasti, on ollut selkeästi nähtävissä, että monien yritysten työntekijä- ja hakijakokemus sekä työnantajabrändi ovat jääneet muiden kiireiden varjoon. Nyt työmarkkina on piristymässä ja onneksi näkyy myös merkkejä siitä, että organisaatiot kiinnittävät jälleen enemmän huomiota näihin teemoihin.

Tulevaisuuden menestys rakentuu muutoskyvykkäillä tiimeillä, oikeilla osaajilla ja joustavalla yhteistyöllä. Siihen päästään, kun tunnistetaan organisaation uniikit piirteet, viestitään niistä aktiivisesti kohderyhmille, onnistutaan rekrytoinneissa ja pidetään huoli hyvästä työntekijäkokemuksesta.

Siksi uskon, että Choice on erinomainen kumppani niille organisaatioille, jotka haluavat rakentaa kestävää ja kasvavaa liiketoimintaa!

 

Ota yhteyttä

Petra Tiirikainen

Petra Tiirikainen

Petra on henkilöstöpalveluiden, markkinoinnin ja myynnin ammattilainen yli 10 vuoden kokemuksella. Petralle keskeistä on työnantajabrändin vahvistaminen avoimuuden ja autenttisuuden kautta, sillä todellinen kuva kulttuurista ja työympäristöstä erottuu ja houkuttelee oikeat tekijät. Hänelle merkityksellistä on varmistaa, että organisaation koko osaajapolku – markkinoinnista rekrytointiin ja sitouttamiseen – tukee kestävää liiketoimintaa ja pitkäjänteistä kasvua.

LinkedInissä