18.10.2021

Työpaikkailmoituksen kirjoittaminen palveluna
Erottuvalla ja organisaation kuuloisella työpaikkailmoituksella innostat etsimäsi osaajat hakemaan työpaikkaasi. Työpaikkailmoitus on yksi osa työnantajatunnettuutta ja markkinointia.
Autamme sinua ja työnantajaasi sanoittamaan avoimen työtehtävän kuvauksen, vetovoimatekijät, sekä osaamisvaatimukset. Sanallistamme olennaiset sisällöt työpaikkailmoitukseenne sekä toteutamme myös rekrytointimarkkinointikampanjan työpaikkailmoituksen levittämiseksi erillisenä palveluna!
Disclaimerina kerrottakoon, että moni asiakkaamme on motivoitunut työpaikkailmoituksen uudistamisen yhteydessä laajempaan työnantajakuvan vahvuuksien ja erottumistekijöiden sanoittamisen projektiin! Jotkut kutsuvat sitä työnantajabrändiksi, toiset EB-narratiiviksi. Kyse on teille tärkeistä ydinajatuksista ja -viesteistä, joita haluatte vahvistaa ja viestiä valituille osaajakohderyhmille.
Kerromme mielellämme maksuttomassa tapaamisessa erillisestä työnantajakuvan määrittely- ja suunnittelupalvelustamme, mutta tämä artikkeli keskittyy työpaikkailmoituksen kirjoittamispalveluun.
Työpaikkailmoituksen kirjoittaminen -hinnasto
1 ilmoitus | 870 €/kpl |
3 ilmoitusta | 770 €/kpl |
6 ilmoitusta | 670 €/kpl |
Miksi työpaikkailmoituksen sisältö on tärkeä?
Huomaathan, että yksittäisen työpaikkailmoituksen kirjoittaminen voi olla työlästä, jossei organisaatiossanne ole sisäisesti linjattu ja päätetty, mitä tekstissä tulisi kertoa ja nostaa teistä työnantajana ja työpaikkana. Myyvään ja houkuttelevaan työpaikkailmoitukseen tarvitaan tehtävänkuvauksen sekä osaamisvaatimusten lisäksi hieman sisältöä hieman brändistänne, vetovoima- ja pitovoimatekijöistä, työnantajalupauksesta, johtamisesta sekä työarjestanne.
Työpaikkailmoitusten rakenne ja sisältö tulee olla linjassa eri yksiköiden, osastojen ja tiimien tilaamissa ja kirjoittamissa työpaikkailmoituksissa.
Erottuva, luettava ja teidän brändin kuuloinen työpaikkailmoitus aktivoi ehdokasta ja saa aikaan kiinnostusta selvittää lisää työtehtävästä, teistä työnantajana sekä teidän työkulttuuristanne. Hyvä ilmoitus vastaa ehdokkaan kysymyksiin ja saa hänet ottamaan seuraavan askeleen prosessissa. Työpaikkailmoitus on ennen kaikkea mainos teistä ja tehtävästä! Toinen tärkeä tavoite mietittyväksi on, miten työpaikkailmoituksenne tulevat löydetyiksi ja päätyvät oikeiden henkilöiden silmille.
Toimitusaika jopa vain 1 päivä
Palvelulupauksemme mukaisesti tuotamme työpaikkailmoituksen kirjoittamispalvelun tehokkaasti ja vaivattomasti etätapaamisissa ja online-projektinhallintaympäristössä.
- Tavoitetapaaminen, 45 - 60 min: Työpaikkailmoituksen kirjoituspalvelu sisältää työtehtävän, tärkeimpien osaamisalueiden ja vetovoimatekijöiden kirkastamisen yhdessä Choicen asiantuntijoiden kanssa. Varaa tapaaminen tästä!
- Benchmarkkaamme ja analysoimme ennen tapaamista mm. urasivunne, kilpailijoidenne sivut sekä aiemmat julkiset ilmoituksenne ja käymme läpi keskustellen kanssanne, mihin olitte tyytyväisiä ja mitä tulisi kehittää.
- Ensimmäisen tapaamisen pohjalta tuotamme houkuttelevan ja brändisi kuuloisen ja tone of voiceen sopivan työpaikkailmoituksen työtehtävään. Saatte kommentoida ja hyväksyä sen.
- Erillisenä lisäpalveluna levitämme työpaikkailmoituksesi halutuissa kanavissa, joista tavoitamme kohderyhmät.
- Huomaathan että työpaikkailmoituksen on ylipäänsä mahdollista, kun teille on selkeää, mitkä ovat työnantajakuvanne houkuttelutekijät ja erottumistekijät. Kerromme teille rehellisesti, mikäli organisaatiossanne on tarve isommalle määrittely- ja suunnittelutyölle pelkän työpaikkailmoituksen kirjoittamispalvelun sijaan. On tärkeää ensin määritellä työnantajakuvanne peruspilarit, jotta voitte hyödyntää niitä työpaikkailmoituksissanne johdonmukaisesti.
Työpaikkailmoituksen haasteet
- Yleisimpiä vastaan tulevia haasteita työpaikkailmoituksen kirjoittamisessa on puutteellinen linjaus, mitä haluatte sanoa ja viestiä kohderyhmille teistä työnantajana. Mikäli ette ole määritelleet ja hyväksyneet työnantajakuvanne perustekijöitä, voi sanoittaminen vaatia hieman määrittely- ja suunnittelutyötä. Autamme mielellämme tässä, sillä olemmehan markkinointiviestinnän ja työantajakuvan ammattilaisia!
- Työnantajakuvan houkutteluvuus ei voi perustua ainoastaan rajatun kohderyhmän, esimerkiksi johdon, käsitykseen työnantajaorganisaation vahvuuksista. Työpaikkailmoituksessa kirjoitettujen asioiden tulee olla totta ja uskottavia yleisesti ottaen henkilöstön näkökulmasta.
- Mikäli teistä yhtään tuntuu, ettette pysty kiteyttämään työnantajuuteenne liittyvää viestintää ja ydinviestejä työpaikkailmoitukseen, kannattaa työnantajalupaus ja sen strategiset ydinviestit toteuttaa erillisenä määrittely- ja sanoitusprojektina ennen kuin työpaikkailmoituksia aletaan muokata.
- Arvot, tarina, visio ja brändin äänensävy ovat strategisia valintoja, joita ei kannata määritellä lennosta yksittäisen työpaikkailmoituksen päivityksen yhteydessä. Myös hauska sloganleikki tai adjektiivimeri ilman jykevää, todenmukaista ja osaajakohderyhmien tunnistamaa ilmaisua harvemmin toimii yksinään.
- Muistathan ettei laadukas työpaikkailmoitus pelkästään takaa teille hakijoita. Työpaikkailmoitus pitää myös levittää kohderyhmäänne eri kanavia hyödyntäen. Kun etsitte kokeneita senioreita, jotka ovat töissä jo muualla, ette tavoita heitä kovinkaan kätevästi esimerkiksi työnhakualustoilta.
✨✨ Kun hankitte Choicelta työnantajakuvaanne vahvistavan ja ehdokaskokemusta nostavan rekrytointipalvelun, sisältyy hintaan aina työpaikkailmoituksen kirjoittaminen toimestamme! Kun toteutamme koko rekrytoinnin, pystymme keräämään tietoa ja palautetta työnantajakuvastanne systemaattisesti läpi prosessin. Tätä tietoa käytämme paitsi yksittäisten työpaikkailmoitusten parantamiseen myös työnantajakuvamarkkinoinnin kokonaisuuksien kehittämiseen.
🖌️ Laitetaanko kynä sauhuamaan?