Skip to content

Energia-alan yhtiö HögforsGST:ssa työntekijöiden ääni kuuluu rekrytoinneissa

Työantajan vetovoima- ja pitovoimatekijät kirkastettiin ja muotoiltiin ensin. Tämä jälkeen ne jalkautettiin rekrytointeihin ja markkinointiin.

Työntekijäymmärrys Employer Brandingin keskiössä

HögforsGST Oy on korkeatasoisten lämmitys- ja jäähdytysratkaisujen valmistukseen, myyntiin ja markkinointiin erikoistunut yritys. Heidän strategiassa oli tunnistettu kriittisiä profiileja rekrytointiin liittyen, ja seuraavan kahden vuoden aikana kasvua tukemaan tarvittiin kymmeniä uusia osaajia sekä tekniselle puolelle että myynnillisiin ja tukitoimintojen rooliin. Asiakas rekrytoi Choicen kautta lopulta teknisiä suunnittelijoita, 3D-suunnittelijan, Key Account Managereita, tuotekehitysjohtajan, reskontran hoitajan sekä asiakastuen. 

HögforsGST rekrytointeja tukevat markkinointikampanjat

Onnistuakseen tulevissa rekrytoinnissa, HögforsGST päätti aloittaa panostukset työnantajan vetovoiman selvittämiseen ja viestintään haluttujen kohderyhmien keskuudessa - sisältä ulospäin. Yhteinen tavoitteemme oli ensin selvittää ja kuvata HögforsGST:n vetovoima- ja erottautumistekijät, jonka jälkeen ne viestittäisiin ulospäin rekrytointien yhteydessä sekä jatkuvan työnantajakuvan markkinoinnin keinoin. 

Eteneminen 

Choice aloitti HögforsGST:n vetovoimatekijöiden kartoituksen laatimalla online-tutkimuksen yrityksen henkilöstölle (nykyisin IEB-indeksi). Kyselyssä tiedusteltiin 16 keskeisen attribuutin kautta, millainen kokemus henkilöstöllä on HögforsGST:stä työnantajana sekä selvitettiin vahvuudet ja kehityskohteet. Erityisesti johtoa kiinnosti, miten HögforsGST erottuu kilpailussa muista vastaavia töitä tarjoavista yhtiöistä. Kyselyn datassa nousi paljon positiivisia vastauksia, joita hyödynnettiin ulkoisessa työnantajakuvan markkinoinnissa ja viestinnässä. 

Yhteistyö Choicen kanssa oli mutkatonta ja joustavaa. Kysely oli hyvin koostettu ja laadukas, ja prosessi eteni koko ajan hyvin, emmekä joutuneet missään välissä odottelemaan seuraavaa vaihetta. Projekti meni maaliin alusta loppuun saakka saumattomasti.

- HögforsGST, johdon edustaja 

 


Projektin yhteydessä otimme myös valokuvia henkilöstöstä rekrytointimarkkinoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämiseen.

Lopputulokset

Choice kokosi HögforsGST:lle yhteenvedon kyselyn ja workshopin tuloksista sekä loppudokumentin, joka sanoitti asiakkaan vetovoima- ja erottautumistekijät. Loppudokumenttiin kirjattiin muun muassa yrityksessä etenemismahdollisuudet, ylpeys omasta työstä, tuotteista ja tuotekehityksestä sekä oman työn merkityksellisyys.

Vetovoima- ja erottautumistekijöistä muotoiltiin selkeät kärkiviestit, joita hyödynnetään kaikissa asiakkaan työnantajakuvasisällöissä, kuten urasivuilla ja rekrytointi-ilmoituksissa. Lisäksi Choice laati asiakkaalle työnantajakuvan kehittämissuunnitelman, jossa oli ehdotukset konkreettisista askelista osaajakohderyhmien tavoittamiseen ja tärkeiden viestien välittämiseen heille.

Projekti  antoi meille kattavan kuvan, mikä on  henkilöstöllemme tärkeää ja miksi. Saimme konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä he arvostavat meissä niin työnantajana. Näitä esimerkkejä olemme pystyneet tuomaan esille urasivujemme sisällöissä ja mainonnassa. Lisäksi olemme saaneet kyselyn koonnista dataa brändistrategiamme työstämiseksi. Henkilöstön ääni on tärkeä ja heidän tulee pystyä allekirjoittamaan brändin ydin! 

- HögforsGST, johtoryhmän jäsen

👇 Haluatko, että henkilöstösi osallistuu työnantajalupauksenne määrittelyyn, mikä kasvattaa yleensä intoa myös työnantajakuvatyön toteutuksiin? Varaa tapaaminen asiantuntijamme kanssa, ja mietitään, miten voisimme olla avuksi! 

Ota yhteyttä

Hanna Korpela

Hanna Korpela

Hanna on työelämän ja projektien rautainen ammattilainen, jolla on pitkä kokemus palvelutuotannosta ja operatiivisen toiminnan johtamisesta in-house -rooleissa ja palveluorganisaatiossa. Hanna on myös rekrytoinut myynnin ja markkinoinnin alalle sekä vastannut henkilöstön koulutuksista ja kehittämisestä.

LinkedInissä