Skip to content

Laura Vesa hyppäsi mukaan Choicen Talent Attraction-tiimiin

Kerro hieman itsestäsi ja taustastasi? Minulla heräsi kauppatieteiden opintojen aikana vahva kiinnostus HR-alaa kohtaan. Lopulta työelämä ohjasi minut nimenomaan rekrytoinnin […]

Kerro hieman itsestäsi ja taustastasi?

Minulla heräsi kauppatieteiden opintojen aikana vahva kiinnostus HR-alaa kohtaan. Lopulta työelämä ohjasi minut nimenomaan rekrytoinnin pariin ja rekrytointityössä olen toiminut nyt kaiken kaikkiaan neljä vuotta. Monipuolista kokemusta löytyy myös asiakaspalvelun ja myynnin puolelta. Alunperin olen kotoisin Tampereelta, mutta viitisen vuotta sitten muutin Helsinkiin, jossa olen viihtynyt loistavasti. 

 

Miten sinä ja Choice kohtasitte?

Olin jo jonkin aikaa seurannut Choicen toimintaa ja pitänyt Choicea erittäin kiinnostavana toimijana alalla. Ajattelin, että Choicella on raikas ja moderni lähestymistapa rekrytointi- ja EB-työhön. Innostuin siis kovasti kun tiemme Choicen Wilman kanssa kohtasivat LinkedInissä. Rekrytointiprosessin aikana fiilis siitä, että haluan nimenomaan Choicelle töihin vahvistui entisestään. Vapaus ja vastuu, työntekijälähtöisyys sekä intohimo modernia työelämää kohtaan puhuttelivat vahvasti.

Millaisia oppeja ja osaamista tuot Choicelle?

Minulla on aiempaa kokemusta henkilöstöpalvelualalta ja esimerkiksi henkilöstövuokrauksesta, joten ala on tuttu. Urallani olen rekrytoinut henkilöitä monenlaisiin tehtäviin useille eri toimialoille, erityisesti keskittyen nuoriin osaajiin sekä asiakaspalvelu- ja myyntitehtävien rekrytointeihin. Minulta löytyy vahvaa kiinnostusta niin työnantajamielikuvan kuin hakijakokemuksen kehittämiseen, joten olen todella innoissani kun pääsen Choicella syventymään näihin teemoihin. 

 

Miksi yritysten kannattaa panostaa hakijakokemukseen ja rekrytointimarkkinointiin?

Laadukkaaseen hakijakokemukseen kannattaa ehdottomasti panostaa, sillä sen avulla työnantajat voivat erottautua muista toimijoista ja vaikuttaa omaan työnantajamielikuvaansa kokonaisuudessaan. Hakemisen tulisi olla mutkatonta ja hakijaviestinnän mahdollisimman ajantasaista ja kattavaa.

Rekrytointimarkkinoinnin tulisi automaattisesti olla osana jokaista rekrytointiprosessia, sillä pelkällä työpaikkailmoituksella ei nykyisin pitkälle pötkitä. Tarjontaa erilaisista työpaikoista on valtavasti, joten monipuolisen rekrytointimarkkinoinnin avulla varmistetaan, että hakijat varmasti löytävät juuri sinun hakusi. 

”Hakemisen tulisi olla mutkatonta ja hakijaviestinnän mahdollisimman ajantasaista ja kattavaa.”

Miten näet rekrytointialan kehittyvän tulevaisuudessa?

Työmarkkinat ovat vuosien varrella muuttuneet ja nykyään rekrytointi nähdään entistä vahvemmin kahden kauppana, jossa työnhakija ja työnantaja ovat tasavertaisessa asemassa. Rekrytoinnista tulee hakijalähtöisempää, hakutavat muuttuvat ja suorahaulla on isompi rooli. Työnantajien tehtävänä on houkutella parhaat osaajat heille töihin.

 

Miten alkutaipaleesi Choicella on sujunut?

Työni ovat lähteneet hienosti käyntiin. Vaikka teemme töitä pääosin etänä, niin minulla ei missään vaiheessa ole ollut sellaista tunnetta, että olisin jäänyt yksin. Perehdytys oli kattava, mutta minut otettiin myös nopeasti mukaan varsinaisiin asiakasprojekteihin. Varsinaisten töiden alkamista ei siis tarvinnut odotella pitkään vaan aika äkkiä pääsi tositoimiin. Lisäksi on ollut ihana huomata, kuinka innoissaan kaikki Choicelaiset ovat olleet uudesta työkaverista. Koen, että minut on otettu todella lämmöllä vastaan!

Mitä teet vapaa-ajallasi?

Vapaa-aikanani lataan akkujani laittamalla hyvää ruokaa, treenaamalla, ulkoilemalla koiran kanssa sekä kuuntelemalla kiinnostavia podcasteja tai äänikirjoja. Viikonloppuisin tykkään nähdä ystäviä ja perhettä. Kun kevät ja kesä koittaa, niin toivottavasti pääsen vielä enemmän keikoille, ulkotapahtumiin ja kunnolla ihmisten ilmoille!

 

Ota yhteyttä

Ville-Mikko Korkka

CEO

Tutustu