Rekrytointi­markkinointi

Mitä on taktinen rekrytointimarkkinointi?

Taktinen rekrytointimarkkinointi auttaa tukemaan lyhyen aikavälin akuuteissa rekrytointitarpeissa. Työnhakuportaalit ovat edelleen hyvä tapa tavoittaa aktiivisesti työnhaussa olevia työntekijöitä, mutta yhä useammin pelkästään aktiivisesti työnhaussa olevien tavoittaminen ei riitä. Taktisen rekrytointimarkkinoinnin ensisijaisena tavoitteeena onkin saada yhä useampi potentiaalinen työntekijä tietoiseksi ja tutustumaan tarkemmin avoimeen työpaikkaan sekä jättämään hakemuksensa. Monissa tapauksissa sopiva osaaja löytyy houkuttelevan ja huomiota herättävän, oikein kohdennetun digimarkkinoinnin sekä huolella suunnitellun ja hakijalähtöisen työpaikkailmoituksen voimin.

Taktinen rekrytointimarkkinointi puree parhaiten tekijöihin, joille yritys työnantajana on jo entuudestaan tuttu. Näin ollen systemaattinen työnantajabrändin viestintä sekä taktinen rekrytointimarkkinointi tukevat toisiaan. Me Choicella teemme lähtökohtaisesti sekä työnantajakuva- että rekrytointimarkkinoinnin teidän omissa kanavissa, jotta kaikki tekeminen tukee oman työnantajakuvanne kehittymistä, eikä kumppaninne. Lisäksi saatte läpinäkyvyyden sekä datan.

Taktisen rekrytointikampanjan vaiheet

  1. Tavoitteiden ja osaajakohderyhmien määritys
  2. Kanavien ja materiaalien suunnittelu
  3. Mainonnan käynnistys
  4. Kampanjoiden optimointi
  5. Tulosten raportointi

Tarvitsetko apua rekrytointiin tai työnantajakuvan kehittämiseen? 

Jätäthän yhteistietosi lomakkeella ja otamme sinuun yhteyttää viimeistään kahden arkipäivän sisällä.