Rekrytointipalvelu

Choicelle voit ulkoistaa joko yksittäisen rekrytoinnin, osan siitä tai kaikki rekrytointisi. Rekrytoimme sopivimmat osaajat asiakkaillemme ja yhdistämme rekrytointeihimme aina perinteistä laajemmat työnantajamarkkinointipalvelut.

Miksi rekrytointipalvelu on järkevä vaihtoehto? 

Mikäli tarvitset rekrytointiapua yksittäisen osaajan kanssa tai pysyvää tukea rekrytointiin, autamme. Choice tarjoaa erilaisia palvelu- ja hinnoittelumalleja muunmuassa seuraaville osa-alueille:

  • osaajien houkuttelu
  • hakija-screenaus
  • hakijaviestintä
  • valinnan jälkeiset toimenpiteet 

Olipa kyseessä rekrytointipalvelu tai henkilöstövuokraustoimeksianto, niin toteutustapa palvelee juuri teidän yrityksenne tarpeita. 

Koko vastuuta rekrytointiprosessista ei ole järkevää välttämättä ulkoistaa, sillä onnistuneet henkilöstövalinnat ovat yrityksen kilpailukyvyn kannalta kriittinen asia. Tärkein mittari meille on, että asiakkaamme saa muutakin lisäarvoa ”kuin paikan täytettyä”. 

Pitkälle vietynä se tarkoittaa toimimista yrityksesi brändin alla inhouse -tiiminä ja työnjohdossasi. Meillä on yhteinen tavoite, joka kiteytyy yhdessä määriteltyyn strategisen työnantajabrändin kehittämiseen sekä yksittäisten rekrytointien onnistumiseen tietyllä painotuksella. 

Miten Choicen rekrytointipalvelu toimii? 

  • Rekrytointipalvelun tuottaa arvoa koko houkuttelu- ja valintaprosessin ajan. Työsopimuksen solmiminen halutussa ajassa oikean osaajan kanssa on vain yksi mittari onnistumisesta.
  • Autamme sekä lyhyen että pitkän aikavälin tavoitteiden saavuttamisesta. Kysymys on näkökulmaerosta niin sanottujen perinteisten henkilöstövuokrausyhtiöiden ja Choicen kaltaisen kokonaisvaltaisen suunnittelu- ja toteutustoimiston välillä. 
  • Rekrytoinnit ovat osa employer brandingia eli työnantajamarkkinointia, ja sekä hyvistä että heikoista kokemuksista puhutaan avoimesti. Ylipäänsä työnhakuun liittyy yhtä vahvemmin avoimuuden, läpinäkyvyyden ja vertailtavuuden elementit. Jos kumppani hoitaa työpaikkailmoittelun ja hakijaviestinnän vain omissa kanavissaan, et välttämättä saa tietoa, mikä toimii ja miksi tai mitä teistä oikeasti ajatellaan.
  • Ennen rekrytointikumppanin valintaa kannattaa käydä keskustelua, oletteko valmiit antamaan hakijakokemuksen kokonaan kumppanin käsiin vai hyödyntäisittekö esimerkiksi Choicen hybridimallia? Osa asiakkaistamme haluaa maksaa vain onnistumisesta ja ulkoistaa kaiken tekemisen meille. Se toki käy. Suurin osa haluaa hyödyntää hybridimallia, jossa yhteiset tavoitteet on määritelty yhteistyön alussa, toimintaa ohjataan säännöllisten ohjaus- ja kehitysryhmän kokoontumisten sekä jatkuvan raportoinnin kautta. 

 

Miksi markkinointi ja rekrytointipalvelu kuuluvat yhteen? 

Yhteistyömme laajuutta määrittelee:

  • asiakkaan omat resurssit
  • käytettävissä oleva aika
  • yhteiset tavoitteet.

Otamme tarvittaessa vastuun koko rekrytointi- ja markkinointiprosessista lopullisiin valintoihin ja aonnistumisen analytiikkaan asti tai vaihtoehtoisesti tuemme teitä vain halutussa osassa prosessia.  Olemme  asiakkaidemme tukena ja apuna yksittäisistä rekrytoinneista kokonaisten tiimien ja virtuaalitiimien rakentamiseen. 

Tiimillämme on pitkä kokemus huomiota herättävien rekrytointikampanjoiden suunnittelusta ja toteuttamisesta sekä strategisen työnantajamarkkinoinin johtamisesta. Rekrytointi on markkinointia, joten sinua varmasti kiinnostaa kuulla, miten luovilla ideoilla ja erottuvalla sisällöllä luodaan vahvempi työnantajabrändi? Kenties kaipaatkin näkemystä meiltä, miten voisimme tuoda tuttuihin rekrytointiprosessiin uutta inspiraatiota tai raikkaan tuulahduksen parhaista käytännöistä maailmalta?

Vai kaipaatko tutkittua tietoa kohderyhmistäsi? Miten painotetaan esimerkiksi omien ja kolmansien osa-puolten roolia, kehitetään työnantajasivun sisältöjä, toteutetaan online-rekrytointitapahtumia verkossa tai luodaan vaikuttavia sisältöjä? 

Roolit ja vastuut rekrytointipalvelussa:

CHOICE

  • osaajaprofiilin määrittely ja työpaikkailmoituksen julkaseminen sekä kohdennetut etsintätoimenpiteet
  • asiakkaan tukeminen omien tarpeiden ja toiveiden kiteyttämisessä
  • esikarsinnat ja hakijaprosessin hoitaminen
  • laadukas hakijaviestintä
  • valittujen informointi ja ei-valittujen viestit ja palaute 
  • palaute- ja sitouttamiskysely hakuun osallistuneille

 

ASIAKAS

  • rekrytointi perustuu osaajaprofiilin ja hakijaprofiilin tunnistamiseen – autamme määrittelemään tarpeet
  • esikarsittuihin hakijaehdokkaiden esittelyihin tutustuminen
  • rekrytointimarkkinointikampanjoiden sisältöjen ja luovan idean hyväksyminen (mikäli sisältyy palveluun) 
  • lopullisen valinnan ja työsopimuksen tekeminen 
  • palaute- ja sitouttamiskyselyyn vastaaminen asiakkaan näkökulmasta 

Voimmeko olla avuksi yrityksesi seuraavassa rekrytoinnissa? 

Kiinnostuitko yhteistyöstä Choicen kanssa? Näetkö synergiaa Choicen kanssa? Oletko kiinnostunut kuulemaan toiminnastamme lisää? Jätäthän yhteystietosi lomakkeella, ja olemme sinuun yhteydessä viimeistään kahden arkipäivän sisällä.

Share This