Asiakascaset
Rekrytoinnit

Henkilöstövuokraus ratkaisuna määräaikaiseen rekrytointitarpeeseen – Case Sulava

Lähtötilanne

Sulavalla oli tarve määräaikaiseen vanhempainvapaan sijaisuuteen markkinoinnin asiantuntijan rooliin, jossa yhdistyivät tapahtumatuottajan ja markkinointisuunnittelijan vaativat tehtävät. He kartoittivat eri vaihtoehtoja rekrytoinnin ulkoistamisesta sen hoitamiseen itse ja päätyivät lopulta henkilöstövuokraukseen Choicen kautta. Asiakas koki, että henkilöstövuokraus on paras keino osaavan henkilön löytämiseen tehokkaasti. Henkilöstövuokrauksen kautta myös riskit yritykseen määräaikaiseen suhteeseen rekrytointiin verrattuna ovat pienemmät. Choicen rekrytoinnin ja markkinoinnin osaaminen sekä oikeanlaiset verkostot saivat Sulavan valitsemaan Choicen kumppanikseen.

Asiakkaan tavoitteena oli löytää senioritason osaaja lyhyehköön työsuhteeseen. He halusivat, että tuleva osaaja kokee aidosti olevansa osa Sulavan tiimiä. Asiakas myös toivoi työsuhteeseen liittyvien asioiden hoituvan joustavasti Choicen kautta.

Henkilöstövuokrausprosessi

Choice vastasi Sulavan koko rekrytointiprosessin hoidosta. Tähän kuului mm. houkuttelevan
työpaikkailmoituksen laatiminen yhteistyössä, rekrytointimarkkinointi, hakemusten käsittely ja ensimmäisen kierroksen haastattelut sekä aktiivinen hakijaviestintä. Oikean osaajan löydyttyä Choice hoiti myös työsuhteeseen liittyvät asiat kuten palkanmaksun, työterveyspalveluiden järjestämisen ja muut hallinnolliset asiat sekä säännöllisen yhteydenpidon ja one to one -keskustelut valitun osaajan kanssa. Vastaavat keskustelut pidettiin työntekijälle myös Sulavalla.

Yhteistyön tulokset

Lopputuloksena Choice löysi asiakkaalle kokeneen osaajan, jolta löytyi kokemusta vastaavista tapahtumatuotannon tehtävistä. He olivat erittäin tyytyväisiä hakuprosessiin, joka sujui nopeasti ja tuloksellisesti sekä ilmoitukseen, jota he kertoivat hyödyntäneensä inspiraationa myös myöhemmin markkinoinnin haussa. Hakuun tulleet hakemukset olivat laadukkaita eli Choice onnistui tavoittamaan oikeaa kohderyhmää. Asiakas koki yhteistyön toimivaksi ja kertoi myös kyseisen osaajan antaneen hyvää palautetta yhteistyöstä. Sulava koki, että Choice on luotettava kumppani, jolta olisi saanut apua myös mahdollisissa ristiriitatilanteissa, joilta kuitenkin onneksi vältyttiin.

Hanna Valjakka, Head of Marketing, Sulava:

“Suosittelen Choicea kumppaniksi henkilöstövuokraukseen markkinoinnin tehtäviin. Hakuprosessi oli suoraviivainen, tehokas ja tuloksellinen, yhteistyömme sujui tiimiläiseen liittyvissä asioissa sujuvasti ja myös kyseinen osaaja antoi itse hyvää palautetta yhteistyöstä.”

Sulava on työn tuottavuuteen erikoistunut konsultointi- ja koulutusyritys, joka mahdollistaa liiketoiminnan mukautumisen yhä nopeammin muuttuvan maailman vaatimuksiin. Sulava on Microsoftin pilviteknologioiden pioneeri pisimmällä ja syvällisimmällä kokemuksella teknologioiden viemisestä työntekijöiden arkeen ja yritysten liiketoimintaan. https://sulava.com/

Voimmeko olla avuksi? Pyydä näkemys tai tarjous. 

Kiinnostuitko yhteistyöstä tai haluatko ymmärtää enemmän työnantajakuvalähtöisestä rekrytoinnista? Jätäthän yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä kahden arkipäivän sisällä. Akuuteissa osaajatarpeissa kannattaa soittaa suoraan ammattilaisimme. Yhteystiedot löydät täältä. 

Tutustu myös

  • Antti Kirjavainen, CEO, Redo Oy: ”Konsernin muissa maissa on herätty benchmarkkaamaan Suomen työnantajakuvan kehittämistä.”

    Recover etsi rekrytointikumppania, mutta löysi kokonaisvaltaisen työelämäkumppanin, Choicen. Yhteistyö alkoi sisäisen työnantajakokemuksen muotoilusta.
  • Houkutteleva rekrytointiprosessi asiakkaan yrityskulttuurilla – Case Faros & Com

    Asiakkaallamme Faros & Comilla oli akuutti tarve toteuttaa kesän korvilla korvaushaku myyjän positioon. Rekrytoitava rooli ei ollut rekrytoinnin näkökulmasta helpoin, sillä se sisälsi tavoitteellista uusasiakashankintaa, joka on työnkuvana yleisesti haastava. 
  • Työntekijöiden ääni osaksi strategiaa – Case HögforsGST

    HögforsGST:n strategiassa oli tunnistettu kriittisiä profiileja rekrytointiin liittyen. Onnistuakseen tulevissa rekrytoinnissa, asiakkaamme halusi lähteä luomaan pohjaa työnantajakuvatyölle herättääkseen kiinnostusta heille oikeiden osaajien keskuudessa.
  • Arto Nieminen, COO, Nordic BIM Group: Laadukkaalla suorahaulla parempaa ymmärrystä osaajamarkkinasta

    Nordic BIM Group on rakennusalan älykkäisiin ohjelmistoratkaisuihin erikoistunut yritys. Choicen asiakkaaksi Nordic BIM Group tuli vuonna 2021, kun COO Arto Nieminen rekrytoi organisaatioon myyntijohtajaa. Oikeaa osaajaa lähdettiin etsimään suorahaun keinoin. Tiedossa oli, että edessä ei ole helpoin rekrytointi.
  • Monikanavaista työnantajakuvaviestintää Employer Branding -konseptin alla – Case Sector Alarm

    Sector Alarmilla on suuri kenttämyyntiosaajaryhmä, johon oli tarve rekrytoida paljon lisää nuoria myyjiä. Tilanne työmarkkinoilla ei ollut yhteistyön aikaan helpoin, suorastaan haastava.