Sitoutuneet ja hyvinvoivat osaajat.
Työntekijäkokemus
Positiivinen työntekijäkokemus luo menestyviä yrityksiä ja hyvinvoivia osaajia
Vahvojen työnantajabrändien ja onnistuneiden rekrytointien pohja luodaan organisaation sisällä. Työntekijäkokemus on tärkeä osa organisaation menestyksessä ja sitä tulee johtaa systemaattisesti. Työntekijäkokemuksen on tutkittu olevan yhteydessä organisaation tuottavuuteen, liikevaihtoon ja sitoutumiseen. Kun työntekijäkokemukseen panostetaan, vaikuttaa se myös osaajien yleiseen hyvinvointiin. Choice auttaa organisaatiotasi tunnistamaan työntekijäkokemuksenne vahvuudet ja heikkoudet sekä parantaa työntekijäkokemusta ja henkilöstön sitoutumista.
Työntekijöiden ääni kuuluviin
Henkilöstön sitouttaminen on jatkuva prosessi, joka ulottuu läpi koko työntekijän elinkaaren. Siksi sitouttaminen ei ole asia, minkä voi kerran tehdä ja sen jälkeen jättää omaan arvoonsa. Työntekijäkokemukseen tulee panostaa jatkuvasti. Paras tapa kehittää työntekijäkokemusta ovat määräajoin toteutettavat työntekijäkokemuskartoitukset, joiden avulla työntekijöiden ääni saadaan aidosti kuuluviin. Työntekijäkokemuskartoituksen tehtävänä on tunnistaa organisaation sisäisiä vahvuuksia ja löytää kehityskohtia, joita parantamalla työntekijäkokemus voidaan viedä uudelle tasolle. Samalla kartoitus antaa pohjan työnantajabrandityön aloittamiselle.
Työntekijäkokemuskartoitus palveluna
Työntekijäkokemuskartoitus voidaan toteuttaa pelkkänä kyselynä tai kyselyn ja workshopien / haastatteluiden yhdistelmänä. Investoiminen laajempaan kartoitukseen kannattaa lähes poikkeuksetta. Molemmissa toteutustavoissa loppuraportin keskiössä ovat kehittämistoimenpiteet ja konkreettiset seuraavat vaiheet työntekijäkokemuksen parantamiseksi. Kartoituksen kokonaisuus muotoillaan asiakkaan tarpeen mukaan, mutta tyypillisesti kartoitus sisältää:
- Työntekijäkokemuskyselyn
- 1–3 workshopia osaajien kanssa
- Kattavan ja visuaalisen raportin kyselyn ja workshopin tuloksista
- Työntekijäkokemuksen kehityssuunnitelman
- Konkreettisia konsepteja työn aloittamiseksi
Internal Employer Brand Index (IEBI)
Internal Employee Brand Index (IEBI) on mittari, joka arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta. IEBI perustuu 16 keskeiseen attribuuttiin, jotka kattavat laajasti työntekijäkokemuksen osa-alueita sekä ulkoisia kilpailutekijöitä.
Mittarin avulla yritykset voivat ymmärtää paremmin työntekijöidensä tarpeita, odotuksia ja kokemuksia työpaikasta. Tulokset auttavat suunnittelemaan toimenpiteitä yrityksen kilpailukyvyn parantamiseksi, työnantajabrändin vahvistamiseksi ja työntekijöiden sitouttamiseksi.
Tutkimus suositellaan toistettavaksi vähintään kerran vuodessa.
4 500 € + alv.
Laadukkaalla perehdytyksellä oikealle polulle
Työntekijäkokemuksen muodostuminen alkaa jo ennen hakemuksen lähettämistä. Osaajat muodostavat organisaatiosta ensivaikutelman jo hakuvaiheessa, mutta tärkeimmät askeleet sitouttamiseen otetaan organisaation sisällä. Ensimmäinen vaihe on laadukas perehdytys, joka kertoo osaajalle hänen tehneen oikean valinnan. Perehdytyksen tavoitteena on varmistaa osaajan substanssiosaaminen, mutta myös sitouttaa osaaja organisaation kulttuuriin ja toimintatapoihin. Onnistumisen ytimessä on perehdytyksen systemaattinen seuranta ja mittaaminen.
Perehdytyksen muotoilu palveluna
Palvelumme räätälöidään aina asiakkaan tarpeen mukaan. Olivat haasteenne sitten yksittäisissä perehdytysprosessin vaiheissa tai koko prosessin muotoilussa, autamme sinua muotoilemaan osaajillesi parhaan mahdollisen perehdytysohjelman. Palvelu voi esimerkiksi sisältää:
- Esihenkilöille ja/tai HR:lle suunnattuja perehdytyskoulutuksia
- Perehdytyksen polun muotoilua
- Perehdytykseen tarvittavia materiaaleja
- Työkaluja perehdytyksen onnistumisen mittaamiseen
- Perehdytyksen kontaktipisteiden määrittelyä
Miten voimme auttaa sinua?
Voit varata maksuttoman sparrailun kanssamme. Kerromme mielellämme, mikä olisi meidän tapamme auttaa juuri teidän yritystänne.
Asiakastarinoita
-
08.04.2024
Asiakkaan yrityskulttuurilla houkutteleva rekrytointiprosessi
-
13.06.2023
Monikanavaista työnantajakuvaviestintää Employer Branding -konseptin alla – Case Sector Alarm
-
06.06.2023
Henkilöstövuokraus ratkaisuna määräaikaiseen rekrytointitarpeeseen – Case Sulava
-
01.03.2023
Työntekijöiden ääni osaksi strategiaa – Case HögforsGST
-
22.12.2022
Houkutteleva rekrytointiprosessi asiakkaan yrityskulttuurilla – Case Faros & Com
-
13.09.2022
Arto Nieminen, COO, Nordic BIM Group: Laadukkaalla suorahaulla parempaa ymmärrystä osaajamarkkinasta