Internal Employer Brand Index (IEB-Index) -kyselyssä ja analyysissa arvioidaan organisaation työnantajabrändin vahvuutta sisäisesti. Raportin yhteydessä saat myös kehitys- ja toimenpidesuunnitelman. Etsimme parhaillamme pilottiasiakkaita hyödyntämään laajentunutta IEB-indeksiä!
Mittaa, ymmärrä ja kehitä
Kokemuksia IEB:stä
-
Yhteistyö oli sujuvaa ja prosessi eteni vauhdikkaasti. Sain tukea ja vastauksia aina kun oli tarvetta. Choice osasi myös esittää tärkeitä ja kiperiäkin kysymyksiä alkukartoituksessa ja haastoi meitä.
Viestinnän asiantuntijaYli 100 henkeä työllistävä teollisuusyritys
-
IEB-kysely oli hyödyllinen. Koska kysely oli anonyymi ja tuli ulkopuoliselta, siihen uskallettiin "vuodattaa" vaikeita asioita, jotka auttavat meitä kehittymään organisaationa. Toistettavuus on plussaa!
HR-päällikköAlle 60 henkeä työllistävä yhtiö energia-alalla
Ei valittua videota
Valitse videotyyppi sivupalkista.
Miksi juuri IEB-indeksi?
Autamme asiakkaitamme ottamaan vuosittaisista henkilöstökyselyistä kaiken hyödyn irti ja keräämme samalla palautetta laajentuneesta, 16 attribuuttia sisältävät, IEB-online -kyselystä ja analyysista. Tämä kaikki tapahtuu siis ilman, että …
- te asiakkaana joudutte käyttämään tuntikausia omaa aikaa tulosten excelöintiin, analysointiin ja raportointiin, kuten maksuttomien työkalujen käytössä
- maksatte viisinumeroisia summia kyselyistä, joka ei ole suunniteltu työntekijäkokemuksen mittaamiseen ja jotka vain harvoin sisältävät selkeän ja konkreettisen kehityspolun ja siihen liittyvän kustannusarvion
- kuulette työyhteisöltä “aah, taas yksi kysely lisää” tai "mitähän hyötyä tästä on"
- joudutte huolehtimaan siitä, miten vastauksia saadaan riittävästi ja mitä kyselyn jälkeen kannattaisi tehdä
Lupaamme, että IEB on yksi vaivattomimmista projekteista työntekijäkokemuksen ymmärtämiseen liittyen. Sen avulla on mahdollista perustella investoinnit työntekijäkokemuksen ja työnantajakuvan kehittämiseen. Eikä ole harvinaista, että kyselyn vastausprosentit ovat olleet jopa 90 %, koska panostamme ennakkoviestintään sekä sähköisesti että fyysisissä työpisteissä. Myös avointen palautteiden määrä on ollut suurempi kuin tyypillisesti.
Eräälle teknisen alan asiakkaalle syntyi IEB-tutkimuksen perusteella seuraavan vuoden osaamisen kehittämissuunnitelma sekä pohjatyö Employer Branding -strategialle. Eräs asiantuntija-alan asiakkaamme oppi, että vaikka ehdokaskokemus oli timanttinen, voidaan positiivinen ehdokaskokemus vesittää heikosti johdetulla perehdytyksellä. IEB:stä on moneksi.
Hyödynnä dataa organisaation ja työyhteisön kehittämiseksi
Internal Employee Brand Index (IEB-indeksi) arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta. Indeksi perustuu koko henkilöstölle teetettävään online-kyselyýn. IEB-indeksissä on 16 keskeistä attribuuttia, jotka kattavat laajasti työntekijäkokemuksen eri osa-alueita.
Analyysin avulla ymmärrät työntekijöiden tarpeita, odotuksia ja kokemuksia työpaikasta ja teistä työnantajana. Tulokset auttavat suunnittelemaan ja toteuttamaan toimenpiteitä kilpailukyvyn, viestinnän ja johtamisen parantamiseksi, työnantajabrändin vahvistamiseksi ja henkilöstön sitouttamiseksi. IEB-raportti on kattava ja näyttäen olennaisen tiedon selkeinä kuvaajina ja mittareina. IEB:iin sisältyy aina myös konkreettiset toimenpidesuositukset.
Kiinteä hinnoittelu per vuosi:
IEB-kysely ja -analyysi |
|
| Alle 300 henkilöä | 6 900 € |
| 300–600 työntekijää | 9 900 € |
Johtamisspektri lisämoduuli |
Lue lisää spektristä |
| Alle 300 henkilöä | 500 € |
| 300–600 työntekijää | 700 € |
| Yli 600 työntekijää | Erillinen tarjous |
Hinnat ovat voimassa toistaiseksi (alv 0%).
Etsimme palvelun jatkokehityshankkeeseen asiakkaita! Kysy lisää.
Miten IEB toteutetaan?
Aloituspalaverissa käydään läpi projektin käytännöt ja organisaation erityistarpeet, minkä jälkeen hoidamme kyselyn jakelun ja muistutusviestit, varaten vastaamiseen kahdesta kolmeen viikkoa. Tämän jälkeen analysoimme osa-alueet, laskemme IEB-indeksin, tuotamme kyselyn pohjalta raportin arvioineen kilpailutekijöistä ja kehityskohteista, sekä teemme toimenpide-ehdotuksen.
Työntekijäkokemuksen attribuutit:
- Hyvinvointi
- Yrityksen maine
- Edut
- Palkkaus
- Työkulttuuri
- Uramahdollisuudet
- Muutos ja vakaus
- Diversiteetti
- Vastuullisuus
- Työtyytyväisyys
- Teknologia ja innovaatiot
- Oppiminen ja kehitys
- Johtaminen ja esihenkilötyö
- Tiimityö ja vuorovaikutus
- Työn merkityksellisyys
- Sijainti ja työympäristö
Johtamisspektri lisämoduuli
IEB-indeksiin on saatavilla syventävä lisämoduuli, joka tarkastelee johtamista ja esihenkilötyötä monipuolisesti. Tämä lisämoduuli tarjoaa tietoa johtamisen painotuksista ja tyylistä, sekä syventää ymmärrystä tyytyväisyydestä esihenkilötyöhön.
Lisäksi se mahdollistaa vertailut vastauseroista eri osastojen, roolien ja muiden valittujen tekijöiden välillä. Analyysin perusteella esitetään konkreettisia toimenpide-ehdotuksia sekä mahdolliset erityishuomiot, jotka voivat vaikuttaa organisaation johtamiskulttuuriin.
Kenelle organisaatiossa on hyötyä IEB-indeksistä?
Työnantajakuvatyöstä vastaaville
- Konkreettista tietoa ja ymmärrystä kehittämisen tueksi
- Seuraa työntekijäkokemuksen kehittymistä
- Investointien kohdentamiseen ja prioriteettien selkeyttämiseen
Ylimmälle johdolle
- Kehitä koko organisaationne kilpailukykyä, suoriutumiskykyä ja toimivuutta
- Vahvista haluttua kulttuuria esihenkilötyön ja johtamisen kautta
- Varmista, että asiakaskokemus ja työntekijäkokemus ovat yhtä
HR-johtajille ja päälliköille
- Ymmärrä paremmin pito- ja houkuttelutekijöitä
- Suunnittele, miten erotutte rekrytointiprosesseissa ja hakijaviestinnässä
- Viesti selkeämmin, ytimekkäämmin ja perustellusti osaajille
DEI-asiantuntijoille ja työyhteisön kehittäjille
- Varmista että työhteisönne voi hyvin ja tunnista piilevät ongelmat
- Varmista että tasa-arvo, monimuotoisuus ja vastuullisuus toteutuvat
- Varmista, että esihenkilönne toimivat tärkeiden asioiden eteen
Otetaanko 15 minuutin etätapaaminen? Demoamme kyselyn sisällön ja näytämme raporttipohjan.
Kuultuamme tarkemmin tavoitteistanne ja toiveistanne, jaamme näkemyksemme, miten IEB-kysely ja analyysi voi auttaa juuri teitä kehittämään olennaisia asioita organisaatiossanne.
Asiakastarinoita
-
18.04.2025
Redo-konsernin muissakin maissa on benchmarkattu Suomen työnantajakuvatyötä
-
23.03.2025
Rakennusalan ohjelmistotalo rekrytoi myyntijohtajan ja kasvatti osaajaymmärrystä
-
11.03.2025
Teollisuusalan organisaatio kehittää työntekijäkokemusta IEB-indeksin avulla
-
06.02.2025
Tukkukaupan organisaation rekrytointikumppanuus
-
02.02.2025
Energia-alan yhtiö HögforsGST:ssa työntekijöiden ääni kuuluu rekrytoinneissa
-
02.02.2025
Pilvipalveluteknologian parissa toimiva Sulava hyödynsi toimihenkilövuokrausta
Lataa käytännöllinen ja maksuton opas työnantajamielikuvatyön aloittamiseen
Opas tarjoaa konkreettisia vinkkejä työnantajakuvatyön aloittamiseen organisaatiossanne. Lue lisää ja lataa opas!