Skip to content
Työstötiedosto - IEB-indeksi_esite Choice Talents & Brands (1)

Sisäisen työnantajabrändin vahvuusmittaus (IEB) kertoo työntekijöiden kokemuksesta organisaatiossanne

Internal Employer Brand Index (IEB-Index) -kyselyssä ja analyysissa arvioidaan organisaation työnantajabrändin vahvuutta sisäisesti. Raportin yhteydessä saat myös kehitys- ja toimenpidesuunnitelman. Etsimme parhaillamme pilottiasiakkaita hyödyntämään laajentunutta IEB-indeksiä!

Mittaa, ymmärrä ja kehitä

IEB mittaa työntekijäkokemusta, tukee työntekijäymmärrystä, ja niiden pohjalta auttaa parantamaan ulkoista työnantajakuvaa.

Kokemuksia IEB:stä

  • Yhteistyö oli sujuvaa ja prosessi eteni vauhdikkaasti. Sain tukea ja vastauksia aina kun oli tarvetta. Choice osasi myös esittää tärkeitä ja kiperiäkin kysymyksiä alkukartoituksessa ja haastoi meitä.

    Viestinnän asiantuntija
    Yli 100 henkeä työllistävä teollisuusyritys
  • IEB-kysely oli hyödyllinen. Koska kysely oli anonyymi ja tuli ulkopuoliselta, siihen uskallettiin "vuodattaa" vaikeita asioita, jotka auttavat meitä kehittymään organisaationa. Toistettavuus on plussaa!

    HR-päällikkö
    Alle 60 henkeä työllistävä yhtiö energia-alalla

Miksi juuri IEB-indeksi?

Autamme asiakkaitamme ottamaan vuosittaisista henkilöstökyselyistä kaiken hyödyn irti ja keräämme samalla palautetta laajentuneesta, 16 attribuuttia sisältävät, IEB-online -kyselystä ja analyysista. Tämä kaikki tapahtuu siis ilman, että …

  • te asiakkaana joudutte käyttämään tuntikausia omaa aikaa tulosten excelöintiin, analysointiin ja raportointiin, kuten maksuttomien työkalujen käytössä
  • maksatte viisinumeroisia summia kyselyistä, joka ei ole suunniteltu työntekijäkokemuksen mittaamiseen ja jotka vain harvoin sisältävät selkeän ja konkreettisen kehityspolun ja siihen liittyvän kustannusarvion
  • kuulette työyhteisöltä “aah, taas yksi kysely lisää” tai "mitähän hyötyä tästä on"
  •  joudutte huolehtimaan siitä, miten vastauksia saadaan riittävästi ja mitä kyselyn jälkeen kannattaisi tehdä 
Lupaamme, että IEB on yksi vaivattomimmista projekteista työntekijäkokemuksen ymmärtämiseen liittyen. Sen avulla on mahdollista perustella investoinnit työntekijäkokemuksen ja työnantajakuvan kehittämiseen. Eikä ole harvinaista, että kyselyn vastausprosentit ovat olleet jopa 90 %, koska panostamme ennakkoviestintään sekä sähköisesti että fyysisissä työpisteissä. Myös avointen palautteiden määrä on ollut suurempi kuin tyypillisesti.

Eräälle teknisen alan asiakkaalle syntyi IEB-tutkimuksen perusteella seuraavan vuoden osaamisen kehittämissuunnitelma sekä pohjatyö Employer Branding -strategialle. Eräs asiantuntija-alan asiakkaamme oppi, että vaikka ehdokaskokemus oli timanttinen, voidaan positiivinen ehdokaskokemus vesittää heikosti johdetulla perehdytyksellä. IEB:stä on moneksi.

Hyödynnä dataa

Internal Employee Brand Index (IEB-indeksi) arvioi yrityksen työnantajabrändin vahvuutta sisäisestä näkökulmasta. Indeksi perustuu koko henkilöstölle teetettävään kyselyýn. IEB-indeksi perustuu 16 keskeiseen attribuuttiin, jotka kattavat laajasti työntekijäkokemuksen osa-alueita. 

Analyysin avulla ymmärrät paremmin työntekijöiden tarpeita, odotuksia ja kokemuksia työpaikasta. Tulokset auttavat suunnittelemaan ja toteuttamaan toimenpiteitä kilpailukyvyn, viestinnän ja johtamisen parantamiseksi, työnantajabrändin vahvistamiseksi ja työntekijöiden sitouttamiseksi. 

Hinnoittelu 

  • IEB-kysely ja -analyysi
    • Alle 300 henkilöä: 4800 €
    • 300-600 työntekijää: 9800 €
  • Johtamisspektri lisämoduuli
  • Yli 600 työntekijän organisaatiot erillisellä tarjouksella
  • Hinnat ALV 0%

Kampanjaedut ovat voimassa 30.4.2025 asti. 

IEB toteutus-1

Miten IEB toteutetaan?

Aloituspalaverissa käydään läpi projektin käytännöt ja organisaation erityistarpeet, minkä jälkeen hoidamme kyselyn jakelun ja muistutusviestit, varaten vastaamiseen kahdesta kolmeen viikkoa.  Tämän jälkeen analysoimme osa-alueet, laskemme IEB-indeksin, tuotamme kyselyn pohjalta raportin arvioineen kilpailutekijöistä ja kehityskohteista, sekä teemme toimenpide-ehdotuksen.

Sisäinen työntekijäkokemus

Sisäisen työntekijäkokemuksen attribuutit:

  1. Hyvinvointi
  2. Yrityksen maine
  3. Edut 
  4. Palkkaus
  5. Työkulttuuri 
  6. Uramahdollisuudet
  7. Muutos ja vakaus
  8. Diversiteetti
  9. Vastuullisuus
  10. Työtyytyväisyys
  11. Teknologia ja innovaatiot
  12. Oppiminen ja kehitys
  13. Johtaminen ja esihenkilötyö
  14. Tiimityö ja vuorovaikutus
  15. Työn merkityksellisyys
  16. Sijainti ja työympäristö
Työstötiedosto - IEB-indeksi_esite Choice Talents & Brands (1)

Johtamisspektri lisämoduuli

IEB-indeksiin on saatavilla syventävä lisämoduuli, joka tarkastelee johtamista ja esihenkilötyötä monipuolisesti. Tämä lisämoduuli tarjoaa tietoa johtamisen painotuksista ja tyylistä, sekä syventää ymmärrystä tyytyväisyydestä esihenkilötyöhön.

Lisäksi se mahdollistaa vertailut vastauseroista eri osastojen, roolien ja muiden valittujen tekijöiden välillä. Analyysin perusteella esitetään konkreettisia toimenpide-ehdotuksia sekä mahdolliset erityishuomiot, jotka voivat vaikuttaa organisaation johtamiskulttuuriin. Johtamisspektri sisältyy IEB-toteutuksiin ilman lisämaksua 30.4.2025 mennessä tiloissa projekteissa. 

Työnantajakuvatyöstä vastaaville

  • Konkreettista tietoa ja ymmärrystä kehittämisen tueksi
  • Seuraa työntekijäkokemuksen kehittymistä
  • Investointien kohdentamiseen ja prioriteettien selkeyttämiseen

Ylimmälle johdolle

  • Kehitä koko organisaationne kilpailukykyä, suoriutumiskykyä ja toimivuutta
  • Vahvista haluttua kulttuuria esihenkilötyön ja johtamisen kautta
  • Varmista, että asiakaskokemus ja työntekijäkokemus ovat yhtä

HR-johtajille ja päälliköille

  • Ymmärrä paremmin pito- ja houkuttelutekijöitä
  • Suunnittele, miten erotutte rekrytointiprosesseissa ja hakijaviestinnässä
  • Viesti selkeämmin, ytimekkäämmin ja perustellusti osaajille

DEI-asiantuntijoille ja työyhteisön kehittäjille

  • Varmista että työhteisönne voi hyvin ja tunnista piilevät ongelmat 
  • Varmista että tasa-arvo, monimuotoisuus ja vastuullisuus toteutuvat arjessanne
  • Varmista, että esihenkilönne toimivat tärkeiden asioiden eteen
Copy of Choicehr-62

Otetaanko 15 minuutin etätapaaminen? Demoamme kyselyn sisällön ja näytämme raporttipohjan.

Kuultuamme tarkemmin tavoitteistanne ja toiveistanne, jaamme näkemyksemme, miten IEB-kysely ja analyysi voi auttaa juuri teitä kehittämään olennaisia asioita organisaatiossanne.

Yhteistyömme Choicen kanssa työnantajamielikuvan kehittämisessä on ollut erittäin onnistunutta, sillä myös konsernin muissa maissa herättiin bechmarkaamaan Suomen tekemistä. Huolelllinen insight ja tutkimus on tärkeä pohja tekemiselle! 

Antti Kirjavainen,  CEO | REDO Nordic

EB_nain-paaset-alkuun_työnantajakuvatyössä

Lataa käytännöllinen ja maksuton opas työnantajamielikuvatyön aloittamiseen

Opas tarjoaa konkreettisia vinkkejä työnantajakuvatyön aloittamiseen organisaatiossanne. Lue lisää ja lataa opas!

Kaipaatko apua työnantajakuvan kehittämisessä?