Skip to content

Työpaikkailmoituksen kirjoittaminen palveluna

Erottuvalla ja organisaation kuuloisella ja näköisellä työpaikkailmoituksella innostat etsimäsi osaajat hakemaan työpaikkaasi. Työpaikkailmoitus on yksi osa työnantajatunnettuutta ja markkinointia.

Autamme sinua ja työnantajaasi sanoittamaan työpaikan vetovoimatekijät, haettavan tehtävän sisällön sekä siihen tarvittavan osaamisen. Sanallistamme tämän kokemuksen työpaikkailmoitukseen sekä toteutamme halutessanne myös rekrytointimarkkinointikampanjan erillisenä palveluna! Disclaimerina kerrottakoon, että moni asiakkaamme on motivoitunut työpaikkailmoituksen kirjoittamisen yhteydessä myös laajempaan työnantajakuvan sanoittamisen projektiin! Kerron mielellämme tarkemmin työnantajakuvan keskeisten vetovoima- ja pitovoimatekijöiden, erottuvuustekijöiden sekä kohderyhmäkohtaista ydinviestien suunnittelupalvelusta.

Huomaathan, että yksittäisen työpaikkailmoituksen kirjoittaminen saattaa osoittautua joskus haastavaksi, jossei teille ole sisäisesti selvää, mitä tekstissä tulisi kertoa ja korotaa. On tärkeää ymmärtää, että työpaikkailmoituksen työnantajatarina vetovoima- ja pitovoimatekijöineen ja työnantajalupauksineen kannattaa olla strategisesti linjatta niin bränditarinan, johtamislupauksen kuin työkulttuurin osalta. 

Miksi työpaikkailmoituksen sisältö on tärkeä?

Tarvitset erottuvan, luettavan ja teidän brändin kuuloisen ja näköisen työpaikkailmoituksen saadaksesi potentiaalisen ehdokkaan aktivoitumaan työnhakuun. Hyvä ilmoitus vakuuttaa ehdokkaan toimimaan työpaikan suhteen. Se kertoo ainakin tarinanne, osaamisvaatimukset tehtävään työn sisällön ja odotukset, kulttuurista, johtamisesta sekä visiostanne. Työpaikkailmoitus on kuin organisaation ja työtehtävän mainos! Autamme sinua kirjoittamaan työpaikkailmoituksen.  

 

Mikäli et ole varma, mitkä ovat organisaationne vetovoima- ja pitovoima sekä erottumistekijät sekä mitä voitte ja haluatte luvata ehdokkaille ja osaajille, auttavat EB-asiantuntijamme ja rekrytoijamme määrittely- ja suunnittelutyössä.   

 

Näin palvelu toteutetaan 

Palvelulupauksemme mukaisesti tuotamme palvelun tehokkaasti ja vaivattomasti etätapaamisissa ja online-projektinhallintaympäristössä. 

  1. Tavoitetapaaminen, 45 - 60 min: Työpaikkailmoituksen kirjoituspalvelu sisältää  työtehtävän, tärkeimpien osaamisalueiden ja vetovoimatekijöiden kirkastamisen yhdessä Choicen asiantuntijoiden kanssa. Varaa tapaaminen tästä

  2. Benchmarkkaamme ja analysoimme ennen tapaamista mm. urasivunne, kilpailijoidenne sivut sekä aiemmat julkiset ilmoituksenne ja käymme läpi keskustellen kanssanne , mihin olitte tyytyväisiä ja mitä tulee kehittää.

  3. Ensimmäisen tapaamisen pohjalta tuotamme houkuttelevan ja brändisi kuuloisen ja tone of voiceen sopivan työpaikkailmoituksen työtehtävään. Saatte kommentoida ja hyväksyä.

  4. Erillisenä lisäpalveluna levitämme työpaikkailmoituksesi halutuissa kanavissa, joista tavoitamme kohderyhmät. 

  5. Huomaathan että työpaikkailmoituksen on ylipäänsä mahdollista, kun teille on selkeää, mitkä ovat työnantajakuvanne houkuttelutekijät ja erottumistekijät. Kerromme teille rehellisesti, mikäli organisaatiossanne on tarve isommalle määrittely- ja suunnittelutyölle pelkän työpaikkailmoituksen kirjoittamispalvelun sijaan. On tärkeää ensin määritellä työnantajakuvanne peruspilarit, jotta voitte hyödyntää niitä työpaikkailmoituksissanne johdonmukaisesti. 

Palvelun hinta

1 ilmoitus 890 €/kpl
3 ilmoitusta 790 €/kpl
5 ilmoitusta 690 €/kpl

 

Työpaikkailmoituksen kirjoittamisen sudenkuopat

  • Yleisimpiä haasteita työpaikkailmoituksen kirjoittamisessa on puutteellinen linjaus, mitä haluatte sanoa ja kertoa osaajakohderyhmille ja ehdokkaille teistä työnantajana. Mikäli ette ole määritelleet ja hyväksyneet työnantajakuvanne perustekijöitä, on niitä haastava sanoittaa myös ilmoitukseen johdonmukaisesti.

  • Työnantajakuvan houkutteluvuus ei voi perustua vain rajatun kohderyhmän, esimerkiksi johdon, käsitykseen työnantajaorganisaation vahvuuksista. Työpaikkailmoituksessa kirjoitettujen asioiden tulee olla totta ja uskottavia yleisesti ottaen henkilöstön näkökulmasta.

  • Mikäli teistä yhtään tuntuu, ettette pysty kiteyttämään työnantajuuteenne liittyvää viestintää ja ydinviestejä työpaikkailmoitukseen,  kannattaa työnantajalupaus ja sen strategiset ydinviestit toteuttaa erillisenä määrittely-. ja sanoitusprojektina ennen kuin työpaikkailmoituksia aletaan muokata. Arvoajurit, tarina, visio ja brändin äänensävy ovat strategisia valintoja, joita ei kannata määritellä lennosta yksittäisen työpaikkailmoituksen päivityksen yhteydessä. Myös hauska sloganleikki tai adjektiivimeri ilman jykevää, todenmukaista ja osaajakohderyhmien tunnistamaa ilmaisua harvemmin toimii yksinään.

  • Muistathan ettei laadukas työpaikkailmoitus pelkästään takaa teille hakijoita. Työpaikkailmoitus pitää myös levittää kohderyhmäänne eri kanavia hyödyntäen. Kun etsitte kokeneita senioreita, jotka ovat töissä jo muualla, ette tavoita heitä kovinkaan kätevästi esimerkiksi työnhakualustoilta. 

  • Työpaikkailmoitustakin voi kehittää: kun ulkoistatte Choicelle rekrytointiprojektinne, voimme kerätä työpaikkailmoituksestanne sekä työnantajakuvastanne systemaattisesti näkemystä, palautetta ja kehitysehdotuksia rekrytointiprosessin aikana. Tätä tietoa käytämme työnantajakuvarmarkkinoinnin sekä yksittäisten työpaikkailmoitusten parantamiseen. 

☎️ Haluatko sparrata erottuvan ja houkuttelevan työpaikkailmoituksen rakentamista tai tarvitsetko apua työnantajakuvanne peruspilarien suunnittelussa ja määrittelyssä? Autamme molemmissa! 

Ota yhteyttä

Päivi Lehtonen

Päivi Lehtonen

Päivi Lehtonen on vaikuttanut työelämässä ja yrittäjänä yli 20 vuotta markkinointi-, myynninedistämis-, HR- ja luovalla alalla. Hän on toteuttanut yli 500 toimihenkilö- ja asiantuntijarekrytointia ja / tai suorahakua uransa aikana sekä rekrytoinut, kouluttanut ja sitouttanut yli 1000 ihmistä myynnin kenttäorganisaatioon 14 kaupungissa. Päivi on myös pätevöitynyt henkilöarvioija ja myös useamman kerran palkittu osaamisestaan.

LinkedInissä

Varaa tapaaminen